single

7 sposobów na oparcie się zachciankom na śmieciowe jedzenie

via

Znasz tę historię. Jesteś gotowy i zmotywowany, aby zacząć ćwiczyć i jeść tylko zdrowe, dobre dla ciebie jedzenie. Ale dwa lub trzy dni po rozpoczęciu nowego planu zdrowego odżywiania, Twoje zachcianki na frytki i ciasteczka z kawałkami czekolady zaczynają się nasilać. Junk food zachcianki są trudni opierać się i są jeden najwięcej pospolitych powodów dlaczego twój grandiose plany dla zdrowego jedzenia nigdy wydają się trwać past twój następna przejażdżka lokalna lodziarnia. Zachcianki na niezdrową żywność są frustrujące, ale można je pokonać. Bądź proaktywny, aby utrzymać swoje zachcianki na śmieciowe jedzenie na dystans i zachować zdrowy styl życia.

1. Nie pozbawiaj się jedzenia

via

Jeśli w każdą niedzielę rano jesz pączka, a potem nagle postanawiasz, że już nigdy więcej nie zjesz pączka w swoim życiu, to najprawdopodobniej to postanowienie nie będzie trwałe. Nie należy uczynić go swoim celem, aby wyciąć wszystkie śmieciowego jedzenia naszego życia na zawsze. To nierealistyczne i skończysz z ekstremalnymi zachciankami, które doprowadzą cię do złamania obietnicy danej sobie.

Zamiast tworzyć całkowity zakaz śmieciowego jedzenia dla siebie, po prostu ogranicz niezdrową żywność, którą jesz zamiast tego. Pozbawianie się jedzenia tylko pogarsza twoje zachcianki na dłuższą metę. Jeśli pozwolisz sobie na rzadkie spożywanie bardzo małych ilości śmieciowego jedzenia, zaspokoisz swoje pragnienia bez rujnowania zdrowej diety.

2. Trzymaj się z dala od diet

via

Nie angażuj się w diety, które zmuszają cię do całkowitego odcięcia się od cukru lub tłuszczu. Po pierwsze, takie diety zazwyczaj nie są najzdrowsze. Ponadto, z czasem zwiększają one apetyt na śmieciowe jedzenie, aż do momentu, gdy staje się ono nie do zniesienia.

Trzymaj się z dala od tych diet typu "wszystko albo nic". Zamiast tego zdecyduj się na zrównoważony plan żywieniowy. Skup się na wypełnianiu swoich posiłków zdrową, prawdziwą, wysokiej jakości żywnością. Nie przejmuj się zbytnio tym, czy te pokarmy zawierają niewielkie ilości cukru, tłuszczu lub soli, czy też nie.

3. Spraw, by zdrowe jedzenie stało się zabawą

via

Świetnym sposobem, aby zapobiec się od pragnienia śmieciowego jedzenia jest, aby zdrowe jedzenie, które jesz ekscytujące i warte zachodu, też. Jeśli musisz wybrać między stosem szpinaku i muffinkiem z kawałkami czekolady, jak myślisz, który z nich wygra?

Spraw, by zdrowe jedzenie było pyszne, abyś z niecierpliwością czekał na jego zjedzenie i nie miał powodu, by pożądać pokarmów, które są dla ciebie szkodliwe.

4. Określ swoje bodźce

via

Czy nie jesteś w stanie oprzeć się croissantowi, kiedy idziesz na cotygodniową randkę z przyjaciółką? Czy masz w zwyczaju piec babeczki, kiedy czujesz się zestresowana w pracy? Większość ludzi ma wyzwalacze, które wzmacniają ich pragnienie śmieciowego jedzenia, niezależnie od tego, czy tym wyzwalaczem jest określone środowisko, czy negatywne emocje.

Ważne jest, aby określić, jakie są Twoje osobiste czynniki wyzwalające, tak abyś mógł ich unikać za wszelką cenę. Po zidentyfikowaniu wyzwalaczy, zastanów się, jak możesz wyeliminować je ze swojego życia lub zastąpić automatyczną reakcję inną, zdrowszą opcją.

5. Nagradzaj się, ale nie jedzeniem

via

Powszechne jest zachęcanie i motywowanie się nagrodami za to, że dobrze sobie radzisz w życiu, niezależnie od tego, czy prowadzisz zdrowy tryb życia, czy odnosisz sukcesy w pracy. Wiele osób w końcu nagradza się śmieciowym jedzeniem.

Staraj się unikać używania jedzenia jako przysmaków. Fajnie jest się nagradzać, ale upewnij się, że nagrody nie mają charakteru konsumpcyjnego. Zaplanuj randkę przy kawie z przyjaciółką, umów się na masaż lub pedicure, albo kup sobie naszyjnik, który wpadł ci w oko.

6. Wyrób sobie nowy nawyk

via

Głównym problemem z głodu śmieciowego jedzenia jest to, że są one bardzo nawykowe. Twoje ciało jest przyzwyczajone do jedzenia śmieciowego jedzenia regularnie, więc to ma sens, że automatycznie czujesz pragnienia niezdrowej żywności w czasie, kiedy zwykle je jeść.

Pracuj nad zastąpieniem swojego nawyku jedzenia śmieciowego nowym. Za każdym razem, gdy poczujesz, że dopada cię głód niezdrowego jedzenia, zrób dziesięć salt, wykonaj ćwiczenie głębokiego oddychania lub obejrzyj zabawny filmik na Youtube. Może się to wydawać głupie, ale te nowe nawyki pomogą odwrócić twoją uwagę od zachcianek i sprawią, że szybciej ustąpią.

7. Wybacz sobie

via

Bez względu na to, jak bardzo starasz się unikać zachcianek na śmieciowe jedzenie, prawdopodobnie nie będziesz w stanie uciec od nich całkowicie. Ostatecznie, będziesz w końcu poślizg i jeść, że babeczka lub zamawiania tego cheeseburger. Kiedy się poślizgniesz, ważne jest, aby sobie wybaczyć.

Twoje zachcianki na śmieciowe jedzenie nie są wynikiem słabej woli. To zjawisko naukowe, które wynika z uzależnienia od doskonałej kombinacji cukru, tłuszczu i soli, które firmy produkujące śmieciowe jedzenie celowo włączają do swoich produktów, aby ludzie tacy jak ty mieli na nie ochotę. Kiedy próbujesz uniknąć zachcianek związanych ze śmieciowym jedzeniem, dosłownie pokonujesz uzależnienie. Przypomnij sobie, że dobrze jest popełnić błąd, iść dalej i próbować dalej.

Zachcianki na śmieciowe jedzenie to walka, ale to nie znaczy, że powinieneś się poddać w ich pokonywaniu. Wymaga to zaangażowania i wysiłku, ale oparcie się zachciankom na śmieciowe jedzenie jest możliwe i pomoże Ci ostatecznie pozbyć się ich wszystkich razem.